Sebelum berkahwin, hidup saya terlalu sosial...bersekedudukan dengan teman lelaki 6tahun. Saya telah 2x m3ngandung

Salam Admin.. thanks sebab postkan luahan yang lepas. Alhamdulillah.. setelah luahkan kisah lama yamg saya pendam dan tanggung ni untuk sekian lama, saya da h rasa sedikit tenang atas nasihat dan komen pembaca krt semua. Terima kasih kepada pembaca atas nasihat dan doa kalian.

 sekadar gambar hiasan xde berkaitan langsung


Kesinambungan dari cerita lepas.. saya dah berkahwin dan mempunyai anak. Kepada pembaca, saya harap cerita saya djadikan pengalaman dan pengajaran. Jagalah anak2 kite sebaik2nya. Jangan di dera mental dan fizikal. Kenapa saya cakap begini?? Ini effectnye dalam kehidupan saya

.
Sebelum berkahwin, hidup saya terlalu sosial. Senang kata so..sial. Sebelum berkahwin saya bersekedudukan dengan teman lelaki 6tahun. Saya telah 2x mengandung dan menggugurkan kandungan saya apabila kandungan mencecah 2-3bulan. Masa tu saya bodoh sangat. Saya xtau yang janin berusia 2-3bln da terbentuk. Sy dgr kata kwn2 yg jahil mcm sy. kata mereka hanya gumpalan darah sahaja. 

Punyalah bebal saya ketika itu, langsung x tahu tumbesaran janin didalam rahim. Bayangkan..saya da bunuh 2 janin di dalam perut saya. Janin yang x bdosa. Janin yang da terbentuk jari jemari tangan dan kaki. Besarnye dosa saya ya Allah..😭😭 (Saya sangat2 menyesal bila terkenangkan kisah lalu). 4tahun besekedudukan, saya mengajak teman lelaki saya bernikah, tapi bemacam alasan diberi. Mengugut saya agar mencari jantan lain klu nak kawin sangat. Saya jemu hidup begitu. Lepas tu, hidup saya jadi lagi teruk.

 Saya jadi bertambah jahil. Saya meniduri lelaki yang saya minat dan saya akan goda sehingga dapat. Walau ustaz sekalipun, saya berjaya goda sehingga ke ranjang. Kemudian saya tinggalkan. Hanya teman lelaki saya yang 6tahun ni je yang saya cari semula. Jahatnya say a ketika itu. Dan akhirnya kami berkahwin.


Setelah berkahwin, say a berhijrah. Dari perempuan yang seksi, so..sial, saya bertudung dan buang segala tabiat saya. Ya.. dia ingin bertanggungjwb dan ingin bersama2 berhijrah bersama saya. Setelah 5tahun berkahwin, saya diuji dengan masalah rumah tangga. Saya tidak bekerja. Suami x benarkan saya berkeje. Ketika saya mengandungkan anak yang ke 2, saya diuji demgan masalah belah keluarga mertua. Saya diburukkan dengan bermacam fitnah dan sememangnya bukan salah saya. Segala yang buruk2 dikatakan kepada saya. Dijaja merata. Sehinggakan saya x sanggup hadapi tekanan sindiran dan fitnah dari kluarga mertua. 


Suami ade meminjam duit dar i emaknya untuk perbelanjaan kami memandangkan gaji suami hanya 1200 sebulan. Sewa rumah 550, hutang2 bank 800 lebih. Memandangkan gaji suami x mencukupi untuk makanan harian dan susu anak, kami terpaksa menggunakan duit rumah sewa ibu mertua saya untuk perbelanjaan kami. walaupun kami telah meminta izin untuk menggunakannya dulu. Tapi tetap salah saya juga dicari. Apabila mertua meminta duit, suami saya memilih untuk berdiam diri dan tiada usaha mencari untuk memulangkan hutang tersebut. Acap kali, saya la yang akan jadi mangsa keadaan untuk meminjam kesana sini. Saya mengandung ketika itu, dimaki, dihina, difitnah oleh keluarga mertua. Tapi sedikit pun tiada pembelaan dari suami. Apa salahnya jika dia mengaku yang dia x mampu dan terpaksa gunakan duit emaknya untuk makan minum dan perbelanjaan kami. Tp tidak. Mereka menganggap suami saya gaji beribu2 ringgit. Dan duit suami dihabiskan oleh saya demgan berjoli bershopping dan berlagak. Walhal..seluar dalam dan baju dalam saya pun 2tahun sekali belum tentu bertukar baru. 

Beranak caesar kedua2 ank dan berpantang sndri, sy lgsung x dibeli ubat ketika berpantang. Mknan berpantang pun mlm bru dpt mkn sbb xde benda utk dmkn. Slebihnya Pandai2 la sy nak idup. 5tahun perkahwinan, segala beban rumahtangga terletak atas bahu sy. walau tiada duit utk makan pun sy terpaksa meminjam kesana sini tebalkan muka. klu xde duit utk susu ank, tpaksa bg ank minum sirap ketika ank brumur 3tahun. Sampai satu tahap, sy terpaksa meminjam kpd lelaki2 yg mngidam-idamkan sy. Sehinggakan satu saat sy jemu dan benci dgn sikap suami. Dan akhirnya dsebabkan sikap tidak ambil peduli suami. Sy telah menjerumuskan diri ke lembah yg paling sial iaitu lembah maksiat. Sy tau berdosa besar sy khianati suami sy. Sy berzina dgn lelaki lain selain dia.

 Tp demi kerana terhutang budi dan kasihkan kepada lelaki yg telah membantu sy sewaktu susah, sy jd bodoh dan hitam hati. Sy memilih utk bercerai dgnnya. Sy x sanggup terus mengkhianati dia, diabaikan dia. Sy hanya akn dipeluk jika dia berkeinginan thdap sy. Kadang2 sy rsa sperti dirogol. Setelah sy bersama dgn lelaki lain, yg lbih ambil berat berbanding suami.

 Sy rasa x perlukan suami lg. Memandangkan hal2 rumah dan segala beban sy pikul sendirian. Akhirnya.. perbuatan sy dihidu suami. Sy terkantoi. Sy tekad dgn keputusan sy utk bercerai. Tetapi ketika itu sy mengandung. Suami x mahu menceraikan. Dia ingin membuat keputusan perceraian selaps sy beranak. Dan sy, sy mengaku salah dan sedar dosa besar yg sy buat. Dan akhirnya.. diakhir kehamilan saat sarat mengandung, suami perbetulkan keadaan dgn kluarga mertua. Kami berbaik. Kami memberi peluang kpd dri masing2. 


Sy ibarat sabut di permukaan air.. sy hanya mengikut arus yg boleh membawa sy kemana2 shj sehingga sy tersangkut. Jika suami bersama kail menarik sy kedarat terlebih awal, saya x akan hanyut masuk ke gua yg gelap.
Sejak kecil, sy kurang perhatian dan kasih syg. Hidup sy, hanya sy penentunya. 

Dr tingkatan 2, sy merantau kerumah2 org menumpang kesana sini utk kemudahan bersekolah memandangkan skolah jauh. sy mencari perhatian dan kasih syg dgn kluarga angkat. Sy belajar salam dan cium kedua org tua dr kluarga angkat. Sy mengenal erti kasih syg dr kluarga angkat. Krn sy dianggap smpah oleh saudara sendiri. Sejarah kecil sy adalah cerminan sy. Hanya kerana kurang perhatian dan kasih syg hidup sy hancur spt ini. Ambil lah pengajaran dr cerita sy.

 Jdkan ia sbg teladan. Memori sewaktu kanak2 adalah sesuatu yg begitu penting utk masa hadapan. Sayangilah anak2 kita. Saya x akan lakukan perkara yg sy lalui kpd anak2 sy. Sy tahu sy jahil, x berpendirian. Sejak kecil, sy tiada tempat mengadu. Sy hanya mencari perhatian diluar. Krn mereka yg lbih memahami.
Alhamdulillah.. skrg sy dan suami sudah berbaik. Dia menerima sy dan memaafkan sy. Wlupun dosa sy x terampun, sy cuba utk jd yg terbaik utk ank2. Kpd pembaca.. sy x perlukan kecaman. sy tau akn dosa besar yg sy lakukan. ckuplah sekadar anda baca dan jadikan tauladan. Anda tidak lalui zaman yg sukar spt sy. 

 Bg sy, Kata2 yg buruk hanya doa yg termakbul utk diri sendiri. Yg sy perlu hanya Doakan sy smoga Allah memberikan hidayah dan rahmat kpd sy dan menjadikan sy istri, ibu dan ank yg terbaik utk klurga sy. Dan doa sy buat anda semua.. Smoga Allah membalas 1000x ganda diatas doa anda yg baik2, serta bahgia dunia akhirat. Aminnn...

krt






Labels: kisah rumah tangga

Thanks for reading Sebelum berkahwin, hidup saya terlalu sosial...bersekedudukan dengan teman lelaki 6tahun. Saya telah 2x m3ngandung. Please share...!

1 Comment for "Sebelum berkahwin, hidup saya terlalu sosial...bersekedudukan dengan teman lelaki 6tahun. Saya telah 2x m3ngandung"

"Agen poker terbesar dan terpercaya ARENADOMINO.
minimal depo dan wd cuma 20 ribu
dengan 1 userid sudah bisa bermain 9 games
ayo mampir kemari ke Website Kami ya www.arenadomino.com

Wa :+855964967353
Line : arena_01
WeChat : arenadomino
Yahoo! : arenadomino"

Back To Top