bayi maut gara-gara latihan kecemasan kebakaran hospital..kau layak disula wahai staff dan doctor bertugas..

MOGA DAPAT KITA AMBIL IKTIBAR 04/08/2017
Saat yang kami tunggu2 menyambut kelahiran baby,tapi semua nya hancur bekecai gara2 kecuaian insan2.. Memang sudah takdir dan asban nya dengan apa yang terjadi... Aku tau masa  boleh d putar dan baby tidak akan kembali..selama 9bulan2hari baby dalam d rahim umi,baby sangat2 mnyenangkan tidak pernah menyusahkan..
Malam 03/08 merasa kontraksi mau melahirkan Allah seja yang tau sakitnya,1malam menahan sakit yang teramat.

04/08.

Sekitar jam8 air ketuban pecah,rasa dah tahan sudah mau meneran tapi  tahan lagi.cek jantung baby baby masih ok jantung pun ok.siren berbunyi tanda ada kebakaran..insan2 itu pun sibuk dengan bunyi siren itu.. Tidak lama lepas itu aku d usung keluar untuk latihan kebakaran itu..dah tau mana dorang letak otak dorang masa itu,dengan sakit mau meneran  tahan d bawa keluar untuk latihan kebakaran.. Dalam 15 minit berada d tempat berkumpul dengan panas menahan sakit..


 Aku lusung masuk ke Lb balik,sekali d cek kepala baby sudah keluar.aku d cuba meneran dengan bantuan insan2. Sekitar jam9.15 pagi baby berjaya d lahir kan. Tapi tiada tangisan yang aku dengar baby d bawa keluar.. beberapa minit kemudian doktor masuk bagi tau setelah 45minit baby d beri macam2 bantuan baby tidak dapat d selamatkan. Allah luluh jantungku, Allah jaga tau perasaanku saat itu.. Kenapa anak ku kenapa bukan aku.

Sebab kecuaian insan2 anakku dah sempat melihat dunia ini.aku dengan suamiku tidak sempat mendengar tangisannya..
Penting lagi kah latihan kebakaran itu dari nyawa anakku..
Aku tak akan lupa muka insan2 yang mengusung aku keluar untuk latihan kebakaran itu..


Macam2 kamu buatkan mau cari punca kenapa baby tidak d selamatkan tapi kamu tidak jumpa... Sebap selama mengandung kami memang tiada masalah.
Selama 9bulan2hari baby dalam rahim baby ok aku uminya aku taulah. Tapi,Punca sebenar ada lah dari kecuaian kamu..


Allah,aku tau kami di uji sabep kami suami isteri kuat tapi untuk terima kenyataan aku perlu masa..masa untuk terima kenyataan yang Allah lebih sayangkan baby..
Allah pinjamkn baby selama 9bulan2hari dalam rahim umi,saat2 indah yang tidak akan umi lupa sampai bila2.umi tidak akan lupakan wajahmu walaupun beberapa jam jaa umi dapat melihatmu.


Damailah di sana bersama kawan2 mu anak,tunggu umi dengan abah di sana..
Umi dengan abah sangat2 merinduimu..
Rindu yang tiada penghujungnya..
Al-Fatihah.

Salam admin..boleh saya minta tolong postkan cerita d atas..supaya menjadi iktibar pada yang lain...
Kisah yang agak pahit untuk d telan..berlaku pada keluarga terdekat..sedihnya seakan pecah d dada...😭😭

Info Ibu Hamil






Labels: kisah bayi

Thanks for reading bayi maut gara-gara latihan kecemasan kebakaran hospital..kau layak disula wahai staff dan doctor bertugas... Please share...!

0 Comment for "bayi maut gara-gara latihan kecemasan kebakaran hospital..kau layak disula wahai staff dan doctor bertugas.."

Back To Top